Co mówi kolor na mundurze?

Czy ubrania mówią? Czy kolory mówią? Tak! Przede wszystkim moc ubrań związana jest z naszą podświadomością. Już. Z. Freud podkreślał jej moc w wielu aspektach czytania ludzkiej psychiki. Nogi, tułów, głowa – trzy sfery naszego ciała i trzy różne analizy jakie możemy wykonać. Taka analiza mówi nam o:

– ważnych aspektach w życiu danej osoby w chwili obecnej

– jej planach, zamiarach zawodowych oraz prywatnych

– jej zranieniach

– przeżyciach dotyczących przeszłości (dzieciństwo i relacje rodzinne)

– upodobaniach

– o tym jakim typem osobowości jest

– czy przywiązuje wagę do detali…

To tylko kilka z aspektów takiej analizy.

Dzisiaj chcę zanalizować mundur. Zacznę od Policyjnego a konkretniej koloru jaki go opisuje. Kolor niebieski i granatowy na policyjnym mundurze oznacza władzę, dominację i kontrolę. Ten kolor w tym przypadku ma wzbudzać szacunek, a w połączeniu z symboliką jaką daje na przykład broń czy napis „Policja” budować obraz funkcjonariusza – autorytetu godnego zaufania, przewodnika i stróża prawa w jednym.

Mundur Państwowej Straży Pożarnej to przede wszystkim oficjalnie czerń, czyli klasyka oznaczająca między innymi kumulowanie w sobie energii do działania, ale straż pożarna kojarzy nam się z czerwienią, z ogniem. Co symbolizuje kolor czerwony? Czerwień to siła, odwaga i energia. Pewność siebie, dążenie do realizacji własnych celów, nieodłączna ambicja i energia to cechy wyróżniające kogoś kto nosi kolor czerwony. To także ktoś z ogromnym temperamentem, i szybki w podejmowaniu decyzji, potrafi również działać pod presją czasu. Ma skłonność do podejmowania rywalizacji, oraz do brania życia na zasadzie wyznaczanych zadań. Kolor czerwony odnosi się także do życia uczuciowego, powiązany jest z miłością, namiętnością. Kobietom często ten kolor pomaga po rozstaniach dodając pewności siebie i rozpoczynając ponownie poszukiwania miłości, jest to poniekąd sygnał o byciu niezależną i pewną swojej urody. Kolor ten jest mocny, mający wpływ na nasze postrzeganie, pamięć i decyzyjność, dlatego jest on często brany pod uwagę w marketingu

Każdy z nas ma swój ‘mundur’ w pracy, który w jakiś sposób ma wywierać wpływ, dawać określony rodzaj przekazu, działać na rozmówcę…

Podoba Wam się taka analiza? Chcielibyście więcej? A może jakieś konkretne kolory? Dajcie znać w komentarzach!